سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمن الرحیم

در مبانی ما «کمال انسان به اندیشه دینی است» و «هر حرکتی که مبتنی بر اندیشه و تفکر دینی نباشد، ابتر و ناقص است!»

پس از انقلاب اسلامی دو نگرش مطرح و اصلی در میان مسئولان کشور به عیان مشخص شد؛ نگاه «انفکاکی سکولار» و نگاه «نظام مند و ناب توحیدی».

اخیرا در میان مطالعات پراکنده به نامه تاریخی شهید بهشتی به امام خمینی(ره) برخوردم! نکات جالبی در رابطه با 2 نگاه فوق، تفاوتها و آرمانهای آنان به وضوح در این نامه به چشم می خورد!

نامه شهید بهشتی به امام

جالبتر اینجاست، در این زمان مباحثی بر مبنای همین «نگرش نظام مند» و تاکید شده در نامه مورد اشاره، از کلام «نایب الامام» می شنویم؛ کلماتی کلیدی چون «تکیه به توان داخل»، «عدم اعتماد به نظام سلطه»، «مبارزه با استکبار»، «اقتصاد مقاومتی»، «نفوذ دشمن»، اشتباه دانستن «اسلام رحمانی» و ...

اگر نیم نگاهی به سمت و سوی برخی مسئولین و یا سخنان آنان بیندازیم، به راحتی با نگرش آنان و نهایت اهدافشان آشنا می شویم!

باندیشیم، با این تفکر ناقص و انحرافی برخی مسئولین نهایتا کارها به چه سرانجام و فرجامی خواهد رسید؟!

یادمان باشد، قرار است با ایجاد «تمدن اسلامی»، زمینه سازی ظهور آخرین حجت حق را فراهم نماییم!


[ یکشنبه 94/9/22 ] [ 10:57 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

خارج از مرزها با توجه به نگاه و فضای رسانه ای حاکم بر آنجا، دید غریبی به ایران اسلامی دارند!

ساخت نگاه و معرفت صحیح نسبت به انقلاب اسلامی یکی از وظایف اساسی وزارت خارجه کشورمان می باشد.

در این دو سال و اندی در حالیکه وزارت خارجه تقریبا تعطیل شده بود و در حال مذاکرات فشرده ای با 5+1 و مخصوصا آمریکا بود، اتفاقات مضری در فضای عمومی برای کشورمان افتاد که رهبری معظم انقلاب برخی از آنها را تبیین نمودند!

رهبر انقلاب در تبیین ضررهای ناشی از مذاکره با آمریکایی ها افزودند: «این کار ما را در افکار عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به تذبذب متهم می‌کند و غربی‌ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می‌دهند.»

وظیفه وزارت خارجه خمینی

پس از قبول و تایید ضمنی گزارش آژانس توسط مذاکره کنندگان، فضایی جدید و مضاعف بر علیه ما ایجاد گشته است که ایرانی ها دروغگو هستند و دنبال کشتار ملتها با بمب اتم بوده اند و نمیتوان به آنان اعتماد داشت!

در حالیکه نامه دوم رهبری فرزانه انقلاب به جوانان غربی ارسال گردیده، بخشی از این فضای بد را آقایان مدعی تدبیر با قبول اتهامات کذایی به کشور تحمیل نموده اند! چقدر بد است مسئولی نفهمد که چه میکند و کدام راه را میرود!

اگر ما دائما در طول مسیر با اسناد، احکام و قضاوت‌هایی مواجه می‌شویم که بخشی از آن را ظالمانه می‌دانیم و ضمنی قبول میکنیم، پس چرا این همه امتیاز تقدیم طرف مقابل کرده‌ایم؟ امتیاز داده‌ایم که چنین نتایجی به دست بیاوریم؟ اساسا چه نیازی به معامله سیاسی با طرفی هست که ذره‌ای موضع خود را تعدیل نکرده و سرسختانه به راه خود می‌رود؟

آیا این خط تذبذب و دیپلماسی مردد با پروژه نفوذ ارتباطی دارد؟!


[ چهارشنبه 94/9/18 ] [ 11:40 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

تیم مذاکره کننده کشورمان ادعا میکند که در تمامی مراحل توافق هسته ای، اعم از ژنو و وین و قطعنامه شورای امنیت و گزارش آژانس و همچنین قطعنامه شورای حکام با طرف مقابل به صورت هماهنگ عمل نموده و مراحل گوناگون با جلسات مستمر پیش رفته است!

به یاد می آوریم که رهبری معظم یکی از خطوط ترسیمی قرمز در بحث مذاکرات را شفاف و غیرقابل تفسیر بودن آن برشمردند!

توافق غیرقابل تفسیر

پرسشی که اینجا مطرح میشود این است که، چرا دوستان مذاکره کننده در همه مراحل، مباحثی را پذیرفته اند که دارای ابعاد مختلف برای نگاه و تفسیر به آن است؟!

و چرا مسائلی را پذیرفته اند و یا قبول می کنند که خودشان قسمتی از آن را مردود می خوانند؟! (از جمله قطعنامه 2231 و گزارش آژانس)

آخر این داستان مبهم و پیچیده با دشمنانی که سابقه بدعهدی بسیار دارند، چه خواهد شد؟!


[ سه شنبه 94/9/17 ] [ 9:14 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

روز دانشجو در ایران با معیار شاخص «استکبار ستیزی» تعیین گردیده و شناخته می شود. دانشجویان موتور متحرک جامعه و نشاط آن محسوب می گردند و با در نظر گرفتن وضعیت موجود و نقشه راه ترسیمی برای سرعت گرفتن پیشرفت همه جانبه و مخصوصا علمی جامعه باید بستر مناسب فضای دانشگاه توسط مسئولین محترم مهیا گردد و از هرگونه حاشیه سازی و سیاسی بازی که سم مهلکی برای فضای دانشگاهی محسوب می شود به شدت پرهیز نمود.

رهبر انقلاب در دیدار با دولت تدبیر و امید امر کردند « مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند» (در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت 1393/06/05)

دانشگاه امام خمینی

و همچنین به مسئولین دانشگاهی فرمودند «از عناصری که نامطمئن بودنِ خودشان را اثبات کردند، مطلقاً استفاده نکنید؛ بعضی‌ها هستند که نشان دادند و ثابت کردند که عناصر نامطمئنّی‌اند ... همین‌هایی که سال 88آن بازی را راه انداختند، خب اینها با جمهوریّت نظام جمهوری اسلامی مخالفت کردند، بدون هیچ منطقی، بدون هیچ حرف قابل قبول و پسندیده‌ی در مقابل آدمهای باانصاف. اینها نامطمئنند؛ من استفاده‌ی از اینها را مطلقاً توصیه نمیکنم، به‌هیچ‌وجه؛ نه به شماها و نه به هیچ دانشجویی و نه به هیچ دانشگاهی توصیه نمیکنم.» (بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان 1394/04/20) 

برازنده دولت محترم نیست که مرتبا از تریبونهای گوناگون رهنمودهای رهبری را موجب حرکتها و نتایج کار خود می خوانند، با دعوت اشخاصی و یا ایجاد امکان حضور آنها در فضای عمومی یا دانشگاهی باعث حاشیه سازی شوند و یا کم شدن سرعت پیشرفت علمی را پدیدار نمایند!

همچنین با توجه به اینکه فتنه‌گران امروز به دنبال نفوذ در دانشگاه‌ها هستند که باید بدانند دانشگاه‌ها و دانشجویان مراقب توطئه‌های آنان بوده و اجازه هیچ عرض اندامی را به فتنه‌گران نمی‌دهند و با توجه به نامگذاری امسال، مسئولین محترم باید همدلی و همزبانی خود را با راهبردهای رهبری معظم انقلاب و دانشجویان خواهان پیشرفت همه جانبه به تمام نشان دهند و مسیر را برای نیل به اهداف والای انقلاب اسلامی هموار نمایند که توفیق دنیا و آخرت آنان و جامعه را خواهد داشت.


[ یکشنبه 94/9/15 ] [ 11:25 عصر ] [ میثم ]

بسم الله

حل کردن بحران‌های امنیت ملی از طریق پذیرفتن جرم و تحمل مجازات رویه جدیدی است که عده‌ای درصدد تحمیل آن به سیاست خارجی کشور تحت عناوینی همچون اعتمادسازی و تعامل هستند

ما البته اطمینان داریم این تلاش‌ها به سبب وجود کشتی‌بانی عالم و تیزبین در راس امور هرگز به فرجام نخواهد رسید ولی این تکلیفی به نام هشدار دادن به دولتیان را از دوش ما برنمی‌دارد. از قضا همین ارزیابی نیز شاهدی دیگر بر درستی موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی است مبنی بر اینکه به آمریکا به هیچ‌وجه و در هیچ موضوع و هیچ زمانی نمی‌توان اعتماد کرد. هر نوع خوش‌خیالی در تعامل با آمریکا یا نهادهایی که تحت کنترل آن هستند به فاجعه ختم خواهد شد.

برجام اگر فقط یک حسن داشته باشد این است که عبرت بزرگ و تاریخی پیش چشم مردم ایران خلق کرده است. شاید این مسیر قابل برگشتن نباشد اما مسیر آینده را از هم‌اکنون می‌توان درست انتخاب کرد.

تمهیدات


[ شنبه 94/9/14 ] [ 11:27 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از ضروری ترین و مهمترین نقطه شکل گیری هر تمدنی و حیات و نشر آن دارا بودن «مجموعه ای نظام مند و دارای بنیانهای ریشه ای و محکم و خلل ناپذیر و اهدافی استراتژیک و امیدوارانه» است.

انقلاب اسلامی ایران نیز با هدف ساخت یک «تمدن» شکل گرفت و مراحل آن در این دنیای پر هیاهو با نقشه راه پیر سفر کرده و هدایتهای رهبری عزیز در حال سیر به جلو است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان تاکید به حرکت به سمت منابع غنی خودمان جهت این امر داده اند «امروز ما کمبود داریم، ما خلأهای زیادی داریم، شکافهای زیادی وجود دارد؛ و ضمن اینکه منابع داریم، منظومه‌ی فکری نداریم ... ما باید برویم به سمت منظومه‌سازی؛ یعنی قطعات مختلف این پازل را در جای خود بنشانیم، یک ترسیم کامل درست کنیم؛ به این احتیاج داریم.» (1391/08/23)

و در حرم امام روح الله منظومه ای دقیق و کامل را ترسیم و نشان دادند «منظومه‌ی فکری امام دارای خصوصیّات کامل یک مکتب فکری و اجتماعی و سیاسی است. اوّلاً متّکی و مبتنی بر یک جهان‌بینی است که این جهان‌بینی عبارت است از توحید. همه‌ی فعّالیّت او، همه‌ی منطق او مبتنی بود بر توحید که زیربنای اصلی همه‌ی تفکّرات اسلامی استخصوصیّت دیگر این منظومه‌ی فکری که آن را به‌صورت یک مکتب به معنای واقعی کلمه در می‌آورد، این است که منظومه‌ی فکری امام به‌روز بود»(1394/03/14)

و همچنین «شجره طیبه بسیج» که امام نهال آن را غرس نهاد دارای چنین منظومه فکری می خوانند که با چنین اندیشه ای «حوادث شگفت انگیزی» در جهت پیشرفت و حرکت به سمت جامعه آرمانی ایجاد می کنند.

بسیج خامنه ای

به همین دلیل است که رهبری در دیدار اخیر با دولت تاکید به دیدن و استفاده از ظرفیت «بسیج» جهت کمک به دولت و تحقق «اقتصاد مقاومتی» امر فرمودند.

عقل سلیم به ما می گوید که باید جهت تحقق امر ظهور و اقتدار و پیشرفت همه جانبه باید از افرادی بهره برد که دارای چنین منظومه فکری ای هستند، در حالیکه دنیا تشنه چنین تفکری برای رهایی از بندهای گرفتاری و عادات سخیف است.

رهبری معظم فرمودند «اهمّیّت این انقلاب و علّت اینکه این انقلاب زلزله در دنیا ایجاد کرد، این نبود که یک حکومتی را سرنگون کرد؛ نه، علّت این بود که یک منظومهی فکری نو را به دنیا عرضه کرد و امروز هم همچنان در اکناف عالم، این منظومهی فکری در حال پیشرفت است. با وجود سعیای که در اخفاء آن و کتمان آن میکنند، این منظومهی فکری دستبهدست میگردد و بسیاری از دلها در دنیا -چه در دنیای اسلام، چه در حدّ کمتری در خارج از دنیای اسلام- [به آن‌] جذب میشوند؛ دلها هنوز متوجّه این منظومه است و این منظومهی فکری همچنان طراوت و تازگی خودش را حفظ کرده.»(1394/06/12)

بنابراین ما در عمل نمونه هایی از این اندیشه متعالی را داریم، و سخت است که به علت «سهل اندیشی و نگاه به خارج» از چنین ظرفیتهایی بی بهره بمانیم و سخت تر آنکه فردا از چگونگی استفاده از «نعمت»ها خواهند پرسید!


[ چهارشنبه 94/9/4 ] [ 11:33 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

هر حلقومی که بزرگ‌نمایی تحرکات تروریست‌های داعش و قبیل آن را بهانه بزک‌کاری و مظلوم‌نمایی رژیم‌های متجاوز غربی قرار دهد، هم بازی داعش در نقشه آمریکایی-صهیونیستی است، بداند یا نداند!

هر حلقومی که با تمرکز افراطی بر تروریسم، ناظران را از تولیدکنندگان انبوه تروریست‌های کوکی غافل کند، در زمین دشمن‌ترین دشمنان ملت ایران بازی می‌کند؛ مأموریت داشته باشد، یا فریب خورده باشد.

دشمن شماره یک ملت‌‌ها آمریکا و هم‌سفرگان او هستند!

شیطان بزرگ


[ یکشنبه 94/9/1 ] [ 9:49 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

برخی می گویند که نباید پشت سر رهبر انقلاب قایم شد! باید دید این حرف را چه کسانی و با چه هدفی بیان می کنند! آیا با این نگاه می گویند که افرادی منتسب به ایشان و یا از زبان ایشان سخن می گویند که این سخنی درست است و آیا با این تصور که هر سخن رهبری را نقل نکنید که این اشتباه است!

ما اعتقاد راسخ داریم باید پشت سر رهبرمان حرکت کنیم که «المتقدم لهم مارق و المتاخر عنهم زاهق و اللازم لهم لاحق» اما چه میشود که حتی برخی منسوبین و نزدیکان رهبری و مسئولین سخنانی برخلاف روح و اصل بیانات حضرتش بر زبانشان می رانند؟!

سال 92 قرار بر این بود کسی را منتخب کنیم که «خوبی های قبلی ها را داشته باشد و ضعف آنها را نه» یعنی یک قدم به جلو... اما ببینیم چه گرفته اند و اکنون در چه وضعیتی هستیم!

کاری بزرگ

با مرور بیانات حضرت آقا در آخرین دیدار با دولت نهم و دهم  به نکات جالبی برای انتخابی خوب و نیک برمی خوریم اما متاسفانه از هنگامی که دولت اعتدال بر سر کار آمده به تخریب این محاسن پرداخته و حتی در انتخابات 92 شاهد بودیم که مشاور رهبر نیز برخی از این محاسن را عیب دانست!

قرار بر این نیست از دولت نهم و دهم دفاع شود، که آنها معایب قابل تاملی در سالهای آخر داشتند! اما وظیفه داریم از حریم ولی امر جامعه که کشور را به سمت پیشرفت و تعالی رهنمون می دارد، حمایت و آن را ترویج نماییم! و مهر باطلی بر اندیشه های ناحق بزنیم.

زدن محاسن دولت قبل به مفهوم زدن مبانی انقلابی در این روزها نمود پیدا کرده است و از همین افراد باید حذر داشت که به هر نیتی محمل نفوذی برای اجانب هستند! زیرا بسیاری از نمونه های نفوذ را در فتنه 88 دیدیم! افرادی که مبانی امام روح الله را در سخنانشان نقض می کردند و این نفاق به صورت عیان 8 ماه در بیانیه ها و کف خیابانها پیدا گشت!

باید بر حب و بغض ها و منافع دنیوی غلبه کرد و گذاری داشت به مبانی که برای آن انقلاب کرده ایم! و بنگریم افراد بر کدام مدار سیر می کنند، حول محور ولی فقیه یا ...


[ شنبه 94/8/30 ] [ 10:44 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن می فرماید «ای‌ مؤمنان‌، چرا چیزی‌ می‌گویید که‌ عمل‌ نمی‌کنید؟این‌ کار موجب‌ خشم‌ شدید خداست‌« (سوره صف، 2و3) 

جناب روحانی وعده هایی دادند به سان نوشدارو؛ مثلا وعده حل مشکلات در 100 روز!

اما هر چقدر زمان جلوتر میرود، رئیس محترم دولت و برخی از اعضای تیمش با نگاهی که به خارج به واسطه رفع تحریم ها دارند، در انجام برخی امور کشور مانده اند و متاسفانه مردم را نیز معطل نگه داشته اند!

و برای اینکه این کم کاری ها و یا انحراف در مسیر پیشرفت کشور برای مردم مشخص و واضح نگردد، به حاشیه سازی و دوقطبی سازی جامعه می پردازند!

قول تا عمل تمهیدات

آیا بهتر نیست با صعه صدر بیشتری با منتقدان جلسه ای بگذارید و سخنان آنان را بشنوید، تا کلماتی مانند تازه به دوران رسیده، تخریب‌گر، دروغ‌پراکن، ترسو و بزدل، بی سواد، عصر حجری ، بی شناسنامه، هوچی باز و ... که در شأن یک رئیس جمهور نیست به کار نبرید!؟

روحانی اخیرا در باب نقد گفته است« ... منتها نقد و انتقاد، نه اتهام، تخریب، تهمت و دروغ » و وقتی رئیس قوه قضائیه به عنوان یک مجتهد سخنش را درباره دستگیری های اخیر اشتباه می داند آنوقت خود روحانی همین اموری را که دیگران را از آن نهی می کند، مرتکب نشده است!؟

چه می شود که به جای کار جهادی و انجام وظیفه به حاشیه سازی و عصبی گری در جامعه می پردازند و نیش به جان ملت می اندازند؟!

آیا مسئولان دولتی چیزی در ذهن پرورانده اند که در اجرای آن لرزان و لغزان گشته اند و یا توان انجام شروط رهبری را در اجرای برجام ندارند و یا عصبانیت از اجرای وظیفه دیگران است؟!

آیا این نیش ها کام ملت را تلخ نکرده است؟!


[ یکشنبه 94/8/24 ] [ 7:59 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی  KFC و لوازم آرایشی «سفورا» پیشقراول اجرای برجام می‌شوند در حالی که حریف تأکید می‌کند رژیم تحریم‌های ضد ایرانی برقرار خواهد ماند، تصور از برجام و پسابرجام شکل دیگری پیدا می‌کند.

و وقتی می‌گویند پس از برنامه هسته‌ای، اسرائیل را بپذیرید و حالا از سوریه و یمن دست بردارید تا بتوانیم شما را به همکاری و شراکت بپذیریم، ماجرا حساسیت برانگیزتر می‌شود.

وقتی طیفی از معضلات اقتصادی قابل چاره‌جویی و بی‌ارتباط با تحریم ظرف 2سال معطل می‌ماند و صدای شماری از وزرا را هم در می‌آورد، نگران می‌شویم که نکند نقشه پیچیده دشمن با بی‌نقشه بودن دولت و چیدن همه تخم‌مرغ‌های فرصت و مسئولیت در سبد مذاکره با آمریکا متقاطع شوند و خسارت‌های بزرگ ملی به بار آورند.

وقتی حسن ظن به دشمن قسم خورده و بارها خباثت کرده در میان افکار عمومی و نخبگان و مسئولان پمپاژ می‌شود تا بالش زیر سرخود بگذارند و به انتظار بنشینند که کدخدا چه تقدیری برای ما رقم می‌زند، دیگر نمی‌توان مسئله را به دعوای جناحی یا تسویه حساب سیاسی و رقابت رقبای انتخاباتی و مجادله «کاسبان تحریم و کاسبان برجام» تقلیل داد!

***

نفوذ

دو برنامه داخلی و منطقه‌ای که آمریکایی ها برای دوران پسابرجام طراحی کرده بودند: 1- امنیت‌زدایی از ایران؛ 2- وارد کردن ایران به فاز ناامنی استراتژیک!

آمریکایی‌ها قطعا به این باور رسیده‌اند که پروژه‌های آنها در ایران بدون داشتن یک جریان همکار ماهر، شبکه شده، آموزش دیده و جسور هرگز به نتیجه نمی‌رسد. آمریکایی‌ها به این مساله اعتراف کرده‌اند؛ زمانی که پرسش از مکانیسم اثرگذاری تحریم‌ها بر محاسبات راهبردی در ایران برای آنها بسیار جدی شده بود و یکی از پاسخ‌هایی که در نهایت برای آن پیدا کردند این بود که بدون وجود یک جریان داخلی که فشار را به سازش ترجمه کند، تشدید خطی تحریم‌ها کاملا بی‌فایده است. فشار صرفا زمانی موثر خواهد بود که کسانی فشار را در داخل نمایندگی کنند و برای خلاص شدن از فشار آدرس سازش به جامعه بدهند. بنابراین از منظر راهبردی، شبکه همکار آمریکا در ایران درست به اندازه تحریم‌ها و بلکه بیش از آن برای آمریکا ارزشمند است. این شبکه هم چشمه تولید تحریم بود!

آمریکایی‌ها تاکید کردند بهره‌مند بودن از کسانی که به نحو سیستماتیک منافع و ماموریت‌های آنها را نمایندگی کنند، در واقع بخشی از ماشین جنگی آنها علیه کشورهای هدف است.

غربی‌ها می‌دانند اگر «دوستان خوب آنها» در ایران آسیب ببینند آن وقت همه برنامه‌های آینده آنها بدل به رؤیا خواهد شد. بنابراین موضوع را باید بسیار جدی گرفت. منازعه نوینی آغاز شده است. دعوا نه بر سر برجام بلکه بر سر نوع میوه‌هایی است که بناست این درخت به بار بیاورد. نظام جمهوری اسلامی در حال سم‌زدایی نفوذ از این نهال است. طبعا آنها که قرار بود زهر در کام این ملت بکنند عصبی هستند. این خبر خوبی است.


[ چهارشنبه 94/8/20 ] [ 11:32 عصر ] [ میثم ]
   1   2      >
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 612722