سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

در بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام‌ دو نکته بیشتر از بقیه به چشم میخورد؛ یکی تاکید بر خط امام و دوری از تفسیرها و برداشتهای غلط از آن و دیگری عدم خوش بین بودن به مذاکره با آمریکا.

در باب نکته اول، حضرت آقا تاکید بر جهتگیری های نظام و انقلاب بر اساس شاخص های امام می کند و میفرمایند « بنده در روز چهاردهم خردادِ امسالدر سالگرد رحلت امام بزرگوار (رضوان الله تعالى علیه) در مرقد مطهر ایشان، جهتگیرىهاى انقلاب را بر اساس قرائت امام - که براى ما معتبر و حجت است - شرح دادم. جهتگیرى در سیاست داخلى، جهتگیرى در سیاست خارجى، جهتگیرى در عرصهى فرهنگ، جهتگیرى در عرصهى اقتصاد را مفصلاً گفتم؛ اینها مستند به بیانات امام و نصوص امام (رضوان الله تعالى علیه) است.»

و ادامه می دهند که « همه امام را قبول دارند؛ همه امام را به عنوان شاخص، انتخاب میکنند. گاهى تفسیر غلط از امام میشود، تفسیر غلط از جهتگیرى مورد نظر امام انجام میگیرد؛ که این هم چیز بدى است و خطرناک هم هست.»

امام خمینی و امام خامنه ای

بیانات و پیامهای امام خمینی (ره) در صحیفه امام موجود است و امری واضح است، پس چرا بعضی افراد تفسیر و تعبیرهای غلط از امام ارائه میدهند؟! چرا همین افراد در بعضی زمانه ها خاطراتی عجیب از خود و امام مطرح میکنند و دنبال نتیجه مطلوب و منافع خود هستند؟! و عجیب تر اینکه همین آقایون دم از دیدن امام در خواب می گویند!! جالب اینجاست که همین افراد امام را در عکسها بیشتر میپسندند و او را یک بعدی به مردم معرفی میکنند! تا جایی که حرفهایی را به امام نسبت میدهند که متن صرییح بیانات ایشان متفاوت است!!

مشکل کجاست؟؟ چرا این امر خطرناک رخ داده که رهبر انقلاب باید تذکر آن را بدهد؟

مشکل اینجاست که رهنمودهای امام به خوبی در جامعه مطرح نشده است و همه در این امر مقصرند ... از مسئولین گرفته تا صدا و سیما و حتی خود ما که مدعی هستیم.

حضرت آیت الله خامنه ای راه حلی آسان ارائه میدهند که « خوشبختانه بیّنات امام جلوى چشم ما است؛ بیانات امام، صداى امام، نوشتهى امام، آثار امام، جلوى چشم ما است. آن روز عرض کردیم که وصیتنامهى امامکه یک مجمل و موجزى است از جهتگیرىهاى امام، دم دست همه است. بنابراین جهتگیرىها مشخص است. ما در شناخت جهتگیرىها، هم مشکلى نداریم، هم احتیاج به این نداریم که حالا بنشینیم یک چیزى را مشخص کنیم.»

پس راه، مرور بیانات امام (ره) و انعکاس و بازنشر آن در جامعه است که امری سخت نخواهد بود، چون ساده و روان و گویاست.

در بحث نکته دوم که همان مذاکره با آمریکاست، فرمودند « سالها است که میگویند میخواهیم مذاکره کنیم؛ این یک فرصتى نیست که براى ما بهوجود آوردند. من اول سال گفتم که خوشبین نیستم. »

این قضیه هم امری واضح دارد؛ هیچ فرد یا گروهی حاضر نیست با فرد یا گروهی که به غیر منطقی بودن، صادق نبودن و زورگو بودن مشهور است، کنار بیاید و با حتی با او مذاکره کند. تجربه ثابت کرده، آمریکایی ها در راه رسیدن به منافع مادی شان حتی جان میلیونها انسان برایشان اهمیتی ندارد چه رسد به اینکه بخواهند حقی برای فرد یا گروهی قائل باشند.

در این رابطه اگر به بیانات امام که جهتگیری ماست برگردیم میبینیم که ایشان فرمودند «البته ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین الملل اسلامی مان بارها اعلام نموده ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم» و همچنین فرمودند « ما درصدد خشکانیدن ریشه های فاسد صهیونیزم، سرمایه داری و کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته ایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظامهایی را که بر این سه پایه استوار گردیده اند نابود کنیم، و نظام اسلام رسول اللّه- صلی اللّه علیه و آله و سلم - را در جهان استکبار ترویج نماییم»

یک سوال جدی باقی است... پس چرا عده ای وقتی تنها حرف از مذاکره مطرح می شود، چنان وامانده میشوند که آب از کنار لبانشان سرازیر میشود؟!

و در آخر رهبر انقلاب تذکر میدهند که «توجه به این جهات باید از سوى مسئولین و دولتمردان وجود داشته باشد.»

و این نکات و مسئولیتها متوجه دولت بعدی و منتخب ملت حجت الاسلام و المسلمین روحانی است.


[ جمعه 92/5/4 ] [ 9:58 عصر ] [ میثم ]

 

بسم الله الرحمان الرحیم

«من انقلابی ام»- «من امیدوارم»

عبارات بالا از بیانات رهبر فرزانه مان می باشد.

یک سوال؟

چرا هنگامی که حضرت آقا عبارت «من انقلابی ام» را بیان فرمودند، به مقدار بسیار زیاد به ترویج آن پرداختیم، اما هنگامی که عبارت «من امیدوارم» را به کار بردند، چندان توجهی به آن نشد؟

چرا بعضی جملات رهبر را پر رنگ می کنیم و از بیان دیگر جملات دریغ می ورزیم؟

 

رهبر

آیا این ظلم مضاعف به رهبری نیست؟!

این سولات را مدعیان ولایت پذیری جواب دهند، که البته کم هم نیستند که بسیار شعار می دهند و سخنرانی می کنند و حتی در وبلاگ شان عنوان می کنند، که از تو به یک اشاره...

واقعا چرا غفلت از بعضی و پرداختن بیشتر به بعض دیگر؟

اگر مسلمان هستیم و مدعی آن که باید از ابتدا تا انتها گوش به فرمان ولی امر باشیم و حتی گامهایمان را در جای پای او بگذاریم که «المتقدم لهم مارق و المتاخر عنهم زاهق و اللازم لهم لاحق».

در مباحث گوناگون از اخلاق گرفته تا اجتماع و اقتصاد و سیاست گوش به فرمان رهبر باشیم و مطیع امرش در عمل که این مقدمه ای است برای ظهور حضرت صاحب العصر علیه السلام که برای به حسین علیه السلام رسیدن باید همراه مسلم علیه السلام گشت.

امام


[ جمعه 92/2/27 ] [ 8:9 عصر ] [ میثم ]

امام رضا

رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال در حرم با صای امام رضا نکته ای اساسی فرمودند؛ که نگاه و زاویه دید افراد و یا حتی بعضی مسئولین را با نگاه خودشان مقایسه کردند.

این مقایسه به نظر ساده می رسد، اما از یک بینش عمیق در نوع سبک زندگی ناشی می شود؛ «تکیه به استعداد درونی خود، توکل به خدای بزرگ، اعتماد به خود و عدم تکیه‌ی به دشمنان است» و «چشم‌اندازامیدوارانه‌ایکه به لطف پروردگار و همت مردم مسلمان برای ما ترسیم شده است».

 دید

•           بعضی از مردمِ خود ما وقتی به اوضاع کشور نگاه میکنند، فقط ضعفها را می‌بینند؛ گرانی را می‌بینند، افت تولید در برخی از واحدهای تولیدی کشور را می‌بینند، فشارهای دشمنان را می‌بینند. این نگاه، نگاه ناقصی است.

•          من وقتی به اوضاع کشور و اوضاع ملتمان نگاه میکنم، یک میدان عظیم پرچالشی را مشاهده میکنم که ملت ایران در این میدان، به رغم دشمنان، سربلند و پیروز ظاهر شده است.

بشنوید!

نیک بنگریم! جزء کدامین قبیله ایم و چه نگاهی داریم؟


[ چهارشنبه 92/1/7 ] [ 9:53 صبح ] [ میثم ]

امروز دنیا با یک حادثه‌ى عظیم مواجه است؛ این حادثه‌ى عظیم عبارت است از بیدارى اسلامى؛ این یک حقیقت است

دشمنان از کلمه‌ى «بیدارى اسلامى»میترسند؛ سعى میکنند عنوان «بیدارى اسلامى» براى این حرکت عظیم به کار نرود. چرا؟ چون وقتى اسلام در هیئت حقیقى خود، در قواره‌ى واقعى خود بروز و ظهور پیدا میکند، تن اینها میلرزد. اینها از اسلامِ برده‌ى دلارنمیترسند؛ از اسلامِ غرق در فساد و اشرافیگرى نمیترسند؛ از اسم اسلامى که امتداد و انتهائى در عمل و در توده‌ى مردم نداشته باشد، نمیترسند؛ اما از اسلام عمل، اسلام اقدام، اسلام توده‌ى مردم، اسلام توکل به خدا، اسلام حسن ظن به وعد الهىکه فرمود: «و لینصرنّ الله من ینصره»،(حج: 40)میترسند. وقتى اسم این اسلام مى‌آید، نشانى از این اسلام پیدا میشود، مستکبرین عالم به خودشان میلرزند - «کأنّهم حمر مستنفرة. فرّت من قسورة»(مدثر: 50 و 51) - لذا نمیخواهند عنوانِ بیدارى اسلامى باشد. ولى ما معتقدیم نخیر، این یک بیدارى اسلامى است، بیدارى حقیقى است، و رسوخ پیدا کرده است، امتداد پیدا کرده است، به این آسانى‌ها هم دشمنان نمیتوانند آن را از راه خودش منحرف کنند.

یکى از مهمترین هدفهاى این بیدارى، رهائى از شرّ سلطه‌ى استکبار جهانى است؛ این را باید صریح گفت

وقتى فکر داریم، وقتى نقشه‌ى راه داریم، میتوانیم هدفهامان را ترسیم کنیم

اسلام مال همه‌ى قرنهاست، اسلام مال همه‌ى دورانهاى پیشرفت بشرى است

یکى دیگر از هدفها، نظام‌سازىاست

غرب و آمریکا دشمن دنیاى اسلام است؛ با این چشم باید به حرکات آنها نگاه کرد.

امام خامنه ای

اگر چنانچه ما صبر کردیم، این صبر موجب میشود که خداى متعال فرج را برساند. صبر کردند، ایستادگى کردند، خداى متعال فرج را رساند؛ این درس است؛ براى خود آنها هم درس است، براى دیگران هم درس است.

بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی اساتید دانشگاه‌هاى جهان اسلام و بیدارى اسلامى‌


[ یکشنبه 91/9/26 ] [ 11:47 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

آنها که رهبر را می بینند، سرشار از شور و شوق و نشاط می شوند که «القلب یهدی الی القلب»...

و آنها که بیاناتش را می شنود و به عمل می سپارند، در زندگی اینجا و آنجا از لطایف خداوند متعال سرشار می گردنند...

«طرح سوال از رییس جمهور تا اینجا کار مثبتی بود،هم نشان دهنده احساس مسئولیت مجلس و هم آمادگی مسئولان دولتی برای پاسخگویی است،اما ادامه این کار آن چیزی است که دشمن میخواهد/از نمایندگان محترم، تقاضا میکنیم از اینجا به بعد ادامه ندهندمقاومت

کلام فوق گوشه ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی است...

و در اینجا یک سوال اساسی مطرح است که آیا باید به سمتی رفت و آیا آن راه را باید ادامه داد تا نیازی به تذکر رهبر باشد؟؟

آیا باید آنقدر نامه نگاری شود تا رهبر تذکر دهد؟ فردی در جایگاهی منسوب شود تا رهبر تذکر دهد؟ و...

این روزها مختارنامه را بیشتر ببینید... همان آقایان آن روز ، امروز هم هستند... به اشکال مختلف و متاسفانه با ادعاهای بزرگ که خود را ولایی می خوانند!!!

ولایی «زهیر بن قین» است ، ولایی «حر بن یزید ریاحی» است، که نه نسبت قومی و نه نسبت عقیده ای با امام زمانش داشت، اما ولایتی گردید و شهید امامش شد.

ولایی «حسن تهرانی مقدم» است، ولایی «احمد کاظمی» است؛ آیا آنها را قبل شهادت می شناختی؟؟ و چگونه رهبر از آنها تعریف نمود و بر فقدانشان غمگین گشت.

در عمل ولایی باش آقا!! تا کی مردم شما خواص را بکشانند؟؟

امروز همه توجهات باید به غزه و حذف اسراییل مربوط باشد و چگونگی برخورد با این غده سرطانی... هماهنگی با مردم و تشکلهای دنیای اسلام و چگونگی کمک به مردم مظلوم غزه.دست نوشته رهبر انقلاب در تقدیر از شهید طهرانی مقدم

همان گونه که رهبر عزیز فرمودند: « این وحشى‌گرى‌هائى که در این یک هفته‌ى اخیر در غزه انجام گرفت، که حقیقتاً انسان را از سطح سبعیت مسئولین رژیم صهیونیستى دچار شگفتى میکند، همین‌ها بایستى وجدان دنیاى اسلام را تکان بدهد و این حرکت عظیم مردمى در دنیاى اسلام بایستى روح تازه‌اى پیدا کند. »

و در انتها فرمودند: « و اتحاد؛ اتحاد. این مسئله‌ى اتحاد و وحدت کلمه‌ى در میان مسلمانان و امت اسلام با یک نگاه؛ و در میان ملتهاى مسلمان در هر کشورى، اتحاد میان مردم کشور و ابعاض گوناگون این ملتها، مهم است؛ در مورد ما هم همین صادق است. »

و تو خود بدان چه وظیفه ای داری؟

 

***   ***   ***
مردم در استقبال رهبرشان می گفتند «... بوی خمینی آمد».
تو که خمینی را ندیده ای آیا بویش را می شنوی؟
***   ***   ***

ولایی کیست؟؟  در عمارنامه


[ چهارشنبه 91/9/1 ] [ 10:35 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

در این روزها که وضعیت اقتصادی چندان جالب نیست و صحبتهای زیادی در جمعهای مختلف راجع بع این مساله بیان می شود و غالبا نا امیدانه است، دل می گیرد که چرا به این اوضاع دچار گشته ایم و ما که دچار روزمرگی شده ایم و تنها با این قضیه فکر می کنیم، از رشد و پیشرفت باز می مانیم بیشتر از پیش غرق در همین عادات روزمره می شویم و غافلتر...
هنگامی که بیانات رهبر انقلاب را گوش جان بدهیم، اوضاع به گونه ای دیگر می شود. از شوق و امید سرشار می شویم و به حرکت در راه پیش رو مقاوم تر ...

گوش به حرف اغیار دادن اشتباه است، ببین امامت چه می گوید. غریب امیدوار چنین می فرماید:

«این از آن چیزهائى است که اصلاً فضا را شیرین میکند. وقتى جوانها با آن امید و با آن نشاط و با آن روحیه حرف میزنند، فضا، فضاى پرنشاطى میشود؛»

بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در ششمین همایش ملی نخبگان جوان

«آیات امیدبخش قرآن کریم و تأکید بر اینکه هر سختى‌اى همراه خود و در کنار خود یک گشایش و آسایش را دارد.»

«دوران مبارزات، دوران دشوارى بود؛ امید به اینکه این مبارزات به پیروزى برسد، پیش بعضى‌ها صفر بود، پیش بعضى اندکى بالاتر از صفر؛ امید زیادى وجود نداشت. امام بزرگوار ما با شخصیت خداداده‌ى نسبت به زمان ما استثنائى، توانست این راه را ادامه بدهد. با نفس گرم خود، با حکمت او، با اخلاص و دیندارى او، با خداباورى او، این راه ادامه پیدا کرد. صدها بار کسانى که تو آن راه بودند، دچار تردید میشدند، دچار تزلزل میشدند، اما وقتى نفس گرم آن مرد خدائى به آنها میرسید، دوباره همه چیز از نو شکوفا میشد. خدا به او کمک میکرد، زمینه‌ى آماده‌اى در وجود او، شخصیت او بود، و خداى متعال هم به او پاداش میداد، به او الهام میکرد، او را هدایت میکرد، دست او را میگرفت و به او کمک میکرد، تا رسید به مقطع انقلاب اسلامى، و با ناباورى همه‌ى عالم، این انقلاب پیروز شد.»

بیانات در دیدار نیروهاى مسلح منطقه‌ى شمال کشور و خانواده‌هاى آنان

«خداوند متعال دلهاى ما را با اتکال به خود روشن کرده است؛ دلهاى ما را پر از امید کرده است. ما یک لحظه از کمک الهى مأیوس نشدیم، و امیدوارم تا آخر هم یک لحظه از این کمک مأیوس نشویم. همانطور که فرمود «لا تیأسوا من روح‌اللَّه»؛ خداى متعال این ملت را، یک ملت با اراده، با شوق و امیدوار قرار داده است.»

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد حضرت على (ع)


[ سه شنبه 91/7/18 ] [ 10:13 عصر ] [ میثم ]


[ سه شنبه 91/6/7 ] [ 11:47 صبح ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

بار دیگر بیانات رهبر عزیز انقلاب در جمع مسئولین سابق و حاضر، حجت را بر همگان تمام کرد.

از مباحث بین المللی گرفته تا مسایل داخلی و پیچ تاریخی و زمان بدر و خیبر...

اگر منصفانه به این قضیه بنگریم، باید از همان لحظه جرقه های احساس مسئولیت و کار و تلاش برای آرمانهای انقلاب اسلامی را در درون تک تک افراد حاضر در آن جلسه و تمامی مسئولان و مدیران میانی به بالا دید.

میتوان از بیانات مربوط به مسئولین در هر حوزه از آنان سوال کرد و برنامه هایشان را به سوی آرمانها طلب کرد، از رسانه ای ها تا اقتصادی ها، از روحانیون و فرهنگ سازان تا سیاسیون و ...

وحدت مسئولین، اقتصاد مقاومتی ، سیاست جمعیتی، بیداری اسلامی ، تحریم ، آرمانگرایی با واقعیت، مجاهدت با دشمن، لغزشگاه ها، و ... مباحثی بود که امام مطرح فرمودند و باری که بر دوش تک تک ماست.

باید دید که در شرایط بدر و خیبری که بن بستی در آن نیست چه میکنیم و باید از آقایون خواست که چه برنامه ای دارند؟

و آیا آرمانها و واقعیتهای مثبت جلوی چشمان ماست؟؟


[ یکشنبه 91/5/8 ] [ 11:53 صبح ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

إِلَهِی أَقِمْنِی فِی أَهْلِ وَلایَتِکَ مُقَامَ مَنْ رَجَا الزِّیَادَةَ مِنْ مَحَبَّتِکَ
خداوندا! در میان اولیاء خویش، مرا مقام کسی بخش که آرزوی محبت افزون‏تر تو را دارد.

امام ...ولادت امام زمان (علیه السلام) نیز با شور و حرارت زیبایی گذشت و تصاویری که مردم عزیز ما در در قالب عشق به امام خلق کردند.

سوالی ذهنم را مشغول ساخت که چرا برای ولادت دیگر ائمه این گونه عمل نمیکنیم؟؟
قرآن گرانقدر فرموده که شهدا زنده اند و در ادعیه امام شهید نیز میخوانیم که او سلام ما را میشنود و پاسخمان میدهد و در مشهدش اذن دخول مان میدهد. اما انگار تنها در همان مشهدش، حضورش را در میابیم و گاهی مراقب اعمال هستیم و اغلب غافل...

و همین است مشکل ما که حضور امام حاضر را نمی دانیم و به عادات روزمره مشغولیم و به فکر مادیات و متاسفانه ادعای انتظار... سخن امام روح الله یادمان باشد که «منتظران مصلح،خود باید صالح باشند» و چون غافلیم نه منتظریم، نه مصلح و نه صالح.

ولی امیدواریم به آینده ای روشن که بستگی به اعمال ما دارد و امام خامنه ای فرمودند «درس دیگر اعتقاد به مهدویت و جشنهاى نیمه‌ى شعبان براى من و شما این است که هر چند اعتقاد به حضرت مهدى ارواحنافداه یک آرمان والاست و در آن هیچ شکى نیست؛... اما این آرمانى است که باید به دنبال آن عمل بیاید. انتظارى که از آن سخن گفته‌اند، فقط نشستن و اشک ریختن نیست»وظیفه

باید بیدار شویم و مسئولیتها را بشناسیم و به انجام وظیفه و تکلیف مشغول گردیم و نکته مهم آن است که «اخلاص نیت و عمل براى خداست» . که آنانکه می هراسند در خیل عظیم یاران امام عشق راهی نیست. پس بنگر در کدامین قبیله ای و یا می خواهی به کدام ملحق گردی...


[ چهارشنبه 91/4/21 ] [ 8:1 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

همین ابتدا، حرف آخر آقا را گوش جان بدیم:

امام خامنه ای« عزیزان من، جوانهاى عزیز، مردم مؤمن! بله، ما   رکورد زدیم، ما پیشرفت کردیم؛ اما اگر دلمان را به آنچه که تاکنون به دست آوردیم،   خوش کنیم، شکست خواهیم خورد؛ اگر توقف کنیم، به عقب پرتاب خواهیم شد؛ اگر دچار غرور   شویم، دچار عُجب و خودشگفتى شویم، به زمین خواهیم خورد؛
اگر ما مسئولان کشور - بخصوص این دیگر مربوط به ما مسئولان است - دچار خودمحورى شویم، دچار تکبر شویم، دچار خودشگفتى شویم، تودهنى خواهیم خورد. دنیا اینجور است، سنت الهى این است. در پى کسب محبوبیت نباشیم، دنبال تمتعات دنیوى نباشیم، دنبال پرداختن به اشرافیگرى و تجملات نباشیم. ما مسئولین، خودمان را حفظ کنیم؛»

هر کدام ما مسئولیتی داریم و وظیفه ای، و برای حُسن انجام آنها به کوله بار و گامهای استواری نیازمندیم تا در پیچهای تاریخی عمر نلغزیم و خطا نکنیم...

«یک نکتهى اساسى در اینجا وجود دارد که همهى ما باید به آن توجه کنیم ... و آن، احساس تکلیف است؛ اخلاص نیت و عمل براى خداست.» بیانات در دیدار نمایندگان مجلس نهم

پندارم این است همین توجه و عمل به این قضیه کافی است. مگر نه؟؟؟


[ جمعه 91/3/26 ] [ 12:10 عصر ] [ میثم ]
   1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 111
کل بازدیدها: 611758