سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمان الرحیم

یک مشکل جدی که ما درگیر آن هستیم، نفهمیدن دین به صورت کامل است! در زندگی واقعی مان «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» هستیم! باور نکرده ایم که دین همه دین است و حقیقت قرآن و اهل بیت را نفهمیده ایم!

و به طبع این نگرش، زندگی مان و سبک آن را شکل میدهیم و پر واضح است که زندگی ای که بر طبق معیار و سنتهای الهی نباشد، با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

مثلا در قضیه ازدواج که یکی از تصمیمات بزرگ هر فرد می باشد، درآمد و شغل عالی، مهریه بالا، چشم و هم چشمی و ... که با مفاهیم دینی سازگاری ندارد، را وارد کرده ایم و این کار را برای جوانان سخت یا بسیار سخت کرده ایم!! انگار که آیه 32 سوره نور را فراموش کرده یا اصلا نشنیده ایم که خداوند متعال می فرماید « مجردهایتان را ازدواج دهید و غلامان و کنیزان درستکارتان را، اگر تنگدستند خداوند آنان را از فضل خویش بی نیاز خواهد کرد و خدا گشایشگر داناست». می بینیم مشکلاتی که بر اثر ازدواج دیر بر فرد و جامعه تحمیل میشود و بعد هزینه های بیشتری میکنیم تا این مشکلات خود ساخته! را از بین ببریم!! عجبا از رفتارمان...

در قضایای دیگر نیز این مشکل جاری است؛ در مسایل سیاسی-فرهنگی جامعه که بر تمام ابعاد زندگی یک فرد موثر است، آنچنان که باید درست عمل میشود. بعضی یا بی خیال هستند یا به افراط عمل میکنند! از کنار مباحث سیاسی به آسانی میگذرند انگار که چیزی ندیده اند و یا آنقدر درگیر این مباحث میشوند که هدف برایشان توجیه کننده هر غلطی میشود! مثلا اصلاح طلبان در سالهای گذشته تقوای سیاسیرا رعایت نکردند! در بین خودشان افرادی افراطی هستند که هیچ تذکری درباره سخنان و عملکرد افراطی شان به آنها نمیدهند با اینکه از روحانیونی هم بین آنها وجود دارند!! که این عدم رعایت تقوای سیاسیمنجر به فتنه و کودتای 88 از سوی آنها شد!

امام خمینی

خداوند متعال در آیه 59 سوره نساء می فرماید « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ...». آیهخطاب به ایمان آورندگان است!عدم توجه به بیانات بزرگان از معصومین علهم السلام گرفته تا رهبران این عصر، امام خمینی و امام خامنه ای نیز یکی از معایب بزرگ مسلمانی ماست!

آنجا که امام (ره) میفرماید : « شهادت امیرالمومنین (ع) و نیز امام حسین(ع) و حبس و شکنجه و تبعید و مسمومیتهای ائمه (ع) همه در جهت مبارزات سیاسی شیعیان علیه ستمگریها بوده است، و در یک کلمه، مبارزه و فعالیتهای سیاسی، بخـش مهمی از مسئولیتهای مذهبی است.» نمونه های این کلام که برگرفته از رفتار و سنتهای الهی است، در سخنان بزرگان زیادی یافت می شود.

امید است که بیشتر به فعالیتهای سیاسی و مبارزه با استکبار اهمیت دهیم تا در آن دنیا برای سوالات سخت جوابی داشته باشیم.


[ جمعه 92/6/1 ] [ 12:44 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

ولایت مدار و دین دار

سختی ها و بلا ها و مشقتها در اطراف ما هستند و تا انسان خود را با آنها درگیر نسازد، رشد نکند و به آنچه که می خواهد نمی رسد.

یک مسلمان هم آموخته که باید در برابر رنج ها، صبر پیشه کند و تواصی به حق، وگرنه چه فراوانند مسلمانها و مدعیان دینداری در صلح و راحتی. مگر نه آنکه پیامبر بزگوار ما از همان ابتدای امر سختی های فراوان متحمل شدند و همه را در راه حق به جان خریدند و همین طور ائمه معصومین سلام الله علیهما.

سخن گفتن از دعوای آقایان! هم مشکلی را حل نمی کند،و به جرات میتوان گفت دشمن یا نفوذی آن گرداگرد دو طرف را گرفته اند، که بیداری اسلامی بزرگترین دغدغه این دوران ماست.

وقتی که امام خامنه ای می فرمایند «سیاست خاورمیانه ای آمریکا دچار شکست شده و آمریکایی ها احتیاج دارند برگ برنده ای را رو کنند» و «برگ برنده آنها کشاندن ایران پای میز مذاکره است» ما و بیشتر آقایون! باید بفهمیم که چگونه باید حرف بزنیم، موضع بگیریم ، سیاست گذاری کنیم و عمل نماییم.

خود آقا فرمودند که حرفهایشان را صریح و بی پروا با مردم می گویند و حرف خاصی باقی نمانده که این و آن نقل کنند که فرمودند « من دیپلمات نیستم؛ من انقلابیم و حرف را صریح و صادقانه می گویم» و هشدار می دهند که «عده ای از روی ساده لوحی یا غرض از پیشنهاد مذاکره آمریکا خوشحال می شوند؛ مذاکره مشکلی را حل نمی کند» و با جدیت اعلام می نمایند «امروز اگر کسانی بخواهند سلطه آمریکا را مجددا در کشور برقرار کنند، ملت گریبان آنها را خواهد گرفت».

باید وظیفه را شناخت و به سمت انجام آن رفت. این چه دینداری است که بعضی ها برای خود نشانه رفته اند؟! در حالت عادی دم از ولایت زدن و در حالی که روزگار در حال امتحان همه ماست و سختی ها مقداری فشار آورده، بدیهیات دین را فراموش کرده و به بد اخلاقی بپردازیم!

نکند انقلابی گری و آرمان های آن یادمان برود، نکند مانند بعضی ها در دامان شیطان بزرگ پناهنده شویم، نکند گاو نه من شیر ده شویم، نکند عاقبت ذلیل این دنیا و آن دنیا شویم.

خدا رحمت کند شهید آیت الله بهشتی بزرگوار و مظلوم انقلاب را که می گفت «البته از دیروز تا حالا در رابطه با مسائلی که جدیدا مطرح شده مزتب مراجعه می شود و یادداشت داده می شود که شما باید به این مسائل پاسخ بدهید و توضیح بدهید برای ملت. من فقط یک توضیح دارم و آن این است که ما معتقدان سر سخت به ولایت فقیه و امامت قاطع رهبر عالیقدرمان امام هستیم. ایشان فرموده اند در این زمینه ها مطلقا سخنی نگویید و من تا ایشان اجازه ندهند یک کلمه سخن نخواهم گفت»

راستی امام خامنه ای خطاب به ما چه فرمود؟؟


[ شنبه 91/11/21 ] [ 2:46 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

شهادتش دل ما را سوزاند. دل نایب امام را سوزاند و خود امام علیه السلام که مهربان ترین انسان روی زمین است، بیشتر احساس می کند...مصطفای شهید

امام خود به دیدارت می آید و سرت را روی پای مبارکش می گذارد، مگر ندیدی که در عاشورا پس از شهادت یک یک یاران به سویشان می شتافت و دعایشان می کرد...

کافی است عمل به وظیفه و ترک محرمات نمایی، هرگاه اراده کنی در سپاه عشقی.

او امام را ندید اما طوری عمل کرد که امام خود به دیدار خانواده اش رفت.

او جهادگونه کار نمود، از تعلقات دنیایی کاست تا به وظیفه ای و باری که بر دوشش است، عمل نماید. او هیچ ادعایی نداشت مثل بعضی ها، کسی هم او را نمی شناخت، نه آقازاده بود و نه وابستگی و فامیلی با مدیری!

 وقتی کسی خود را وقف انقلاب اسلامی  کند، عاشقش می شوند و او را میکشند و خود خداوند متعال دیه اش می شود.

راه مصطفی شدن، روشن است همانند خودش که ستاره ای شد برای یافتن راه...

مصطفای شهید در یکی از جلسات اخلاق آیت‌الله خوشوقت از این استاد اخلاق می‌پرسد: "حاج آقا؛ یه ذکر بده‌ تا شهید شیم" که آیت‌الله خوشوقت در جواب می‌گوید: "شما اول کارتان را تمام کنید؛ بیایید به‌‌تان می‌گویم چه کار کنید که شهید شوید".

گفتنش در حرف آسان، اما عملش در زندگی دشوار؛ «عمل به واجبات و ترک محرمات»

شهادت


[ جمعه 91/10/22 ] [ 8:13 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

محرم گرچه برای بعضی ماه امتحان بود، اما برای دیگران ماه مرور درسها و عبرتهای عاشوراست...

که «فاعتبروا یا اولو الابصار»

هر چه اسلام ضربه خورده از جهل های ما بوده، جنودی که درون نفس مان و روی تعصباتمان سرمایه گذاری کرده و موجب حوادث دردناکی در تاریخ گشته... و امان از جهل هایی که به امام کُشی شوند.

جهل هایی که همانند مرداب نفس گیر و کُشنده اند برای جاهل و برای امت...

استاد صفایی حائری(عین-صاد) میگفت: «کفر متحرک، به اسلام می رسد ولی اسلام راکد، پدربزرگ کفر است. سلمان ها در حالیکه کافر بودند، حرکتشان آنها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالیکه با رسول بودند، رکودشان آنها را به کفر پیوند زد

بنگر که چه می کنی و خود را به چه پیوند می زنی؟ می مانی یا می روی؟ تو همان یک قدم را بیا، بقیه اش با او...

و سید مرتضای آوینی گفت: «اهل حق می داند که عاشورا و عافیت با هم جمع نمی شوند. می داند نمی توان (یا لیتنی کنت معکم) خواند و در خانه ماند و خود را دیندار دانست. آیا کسی جز خویشتن را می توان فریفت؟»

رهبر امت بیداری اسلامی***      ***

خدا را شکر می گویم که ملتی سلمان گونه داریم و رهبری برای همه امت.

وضعیت امروزه کشورهای دیگر را ببین. چگونه ملت مصر اسیر بازیهای آمریکا و نوچه هایش گشته. چگونه مردم سوریه هر روز مثل روزهای خزان یک به یک می افتند و در خونشان غوطه ور. مردم مظلوم بحرین چطور گرفتار یزیدیان شده اند. ملت عربستان دچار قومی هوس باز و شکم پرست شده اند.

نیک بنگر...
تمام اینها برای تو است که تصمیم درست و مناسب را در موقعش بگیری. تو اگر درسهای حسینی و عبرتهای عاشورایی را در دل فرا گرفته باشی، به امامت خواهی رسید. که «یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر و جئنا ببضائة مزجاه... »

***      ***

رهبر عزیز امت فرمود: « دشمنان از کلمه بیداری اسلامی می ترسند و سعی می کنند که این کلمه به کار نرود، چون از اسلامی که در توده مردم امتداد عملی دارد، هراس دارند

بی خیال آنهایی که کلمات دیگری در سخنانشان استفاده می کنند، مردم خوب می دانند چه هست و چه باید کنند، باش تا صبح دولت دشمنان مان بدمد... آنها هراس دارند و از همین ترس است که خواهند مُرد و بد جایگاهی در انتظارشان است.


[ پنج شنبه 91/9/23 ] [ 10:13 عصر ] [ میثم ]

  «روایت مجاهدت» پادکست

تقدیم به تمام شهدای صدر اسلام تاکنون و مصطفای شهیدمان که با عروجش «اندوه دیگری بر دل دوستداران دانش و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی نهاد.»

«رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانائی چون مصطفای شهید رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است. ما به کوری چشم سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده‌ی راسخ دنبال خواهیم کرد و پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهیم کشید، و البته از مجازات مرتکبان این جنایت و عاملان پشت صحنه‌ی آن هم هرگز چشم‌پوشی نخواهیم کرد

از اینجا دریافت نمایید

گفتار هایی از امام خمینی و رهبر انقلاب، شهید باقری، شهید آوینی، رزمندگان دفاع مقدس و همچنین صدای حاج قاسم سلیمانی و نواهای دفاع مقدس


[ شنبه 90/10/24 ] [ 2:58 عصر ] [ میثم ]

پادکستی با عنوان "عمارهای قرن 14 هجری" ...

از اینجا دریافت نمایید


[ یکشنبه 90/3/8 ] [ 11:45 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای صالحیمدیر تصویر

همانطور که رهبری معظم انقلاب اسلامی نوید داده بودند موج بیداری اسلامی و ظلم ستیزی با الگویی ایرانی و اسلامی منطقه خاورمیانه را درنوردیده است.امت ها بیدار تر از گذشته یکصدا احیای حکومت اسلامی را فریاد میزنند و طاغوت ها همپیمان و همسفره می کوشند تا بر چهره ماه و خورشید قیام جهانی مسلمین خاک بپاشند.قتل عام و فجایع انسانی و حمله ناجوانمردانه برخی از همدستان منطقه ای استکبار به شیعیان بحرین فاجعه ای بزرگ و لکه ننگین سیاهی است بر کارنامه مدافعین دروغین حقوق بشر که میرود وارد مراحل جدید دیگری شود.اگر چه این سلسله اقدامات جسورانه علیه امت اسلامی راهی به پیروزی بر کفار علیه مسلمین باز نمیکند ، لکن ما دانشجویان ایران اسلامی همصدا با برادران و خواهران دانشجو و آزاده مسلمان و شیعه در بحرین اعلام میکنیم که آماده ایم تا تحت امر رهبری معظم انقلاب اسلامی برای دفاع از کیان و مال و جان و ناموس شیعیان بحرین عازم میدان نبرد دشمنان انسانیت و حقوق حقه بشر شویم.ما دانشجویان وبلاگ نویس به نمایندگی از جامعه بزرگ دانشجویی کشور آماده ایم تا دوشادوش برادران و خواهران شیعه بحرینی ،طومار نکبت بار استکبار جهانی و همدستان عربشان را در منطقه به هم بپیچیم و آنان را روانه زباله دان تاریخ بشر کنیم.با اینکه از جنایت علیه شیعیان بحرین روزهاست که خونین دل و خونین دیده ایم ، لکن به حکم وظیفه شرعی تا اعلام فرمان جهاد آماده و ایستاده ایم و چنانچه ولی امر مسلمین جهان به جهاد حکم نمایند حاضریم سفره هفت سین امسال را با برادران و خواهران بحرینی ،شریک شویم و چه زیباست همزمانی عید نوروز با عید نابودی همدستان نادان استکبار جهانی در منطقه ای که باید تریبون اسلام و حق طلبی باشد ونه پایگاه جولان حرامیان صهیونیست.حال که دستان استکبار و صهیونیسم بین الملل از آستین نکبت بار و خیانت پیشگان منطقه ای اینان بیرون آمده است ، مادانشجویان ایران اسلامی آماده ایم تا ظرف 48 ساعت خاک بحرین را از لوث وجود نحس دشمنان صهیونیست تبار شیعیان پاکسازی کنیم.اسلام بالا می رود و چیزی بر آن برتری نمی یابدالله اکبر خامنه ای رهبر، مرگ بر اسرائیل مرگ برآمریکا................

دانشجویان وبلاگ نویس ایران اسلامی

 


[ جمعه 89/12/27 ] [ 10:5 عصر ] [ میثم ]
[ چهارشنبه 89/11/27 ] [ 9:25 عصر ] [ میثم ]

حاجى! تمام گشته مهمات‌مان، تمام/ ما مانده‌ایم و چند تنِ نیمه‌جان، تمام

ما مانده‌ایم و غربت تلخی از ابتدا/ تا انتهای وحشت آخرزمان، تمام

خرچنگ‌ها محاصره را تنگ کرده‌اند/ اما امید ماست خدا بی‌گمان تمام

حاجى! خدا کند که بفهمی چه دیده‌ام/ از پشت زخم‌های دل آسمان، تمام
این‌جا هنوز اول خط شروع ماست/ پایان انتظارِ به خون خفته‌مان، تمام

فرصت گذشته است، مرا هم حلال کن! / شاید شکسته شیشه‌ی عمر جهان، تمام

تنها صدای خش‌خشِ بی‌سیم بود و بس/ تنها صدای اشهد یک نوجوان، تمام

ده سالِ بعد، کار تفحص نتیجه داد/ بی‌سیم تکه‌تکه و یک استخوان، تمام

حالا کنار تربت حاجى نوشته‌اند:/ گم‌نام، عشق ما و خدا، بی‌کران ... تمام


[ جمعه 89/10/3 ] [ 3:2 عصر ] [ میثم ]

بسم الله الرحمان الرحیم

به مناسبت روز چهاردهم خرداد ماه ویژه نامه ای تهیه شده که ان شاء الله توسط دوستان استفاده خواهد شد.

ویژه نامه انتظار فرج

این ویژه نامه در دو فرمت PDF و doc ارائه شده است؛ نشر فرهنگ انقلاب اسلامی با دوستان...

در این متن شهید آوینی، امام روح الله و حرکت او را به زیبایی ترسیم نموده و در ادامه حضرت امام (ره) «مسیر نهضت جهانی» را به ما نشان می دهد. همچنین «نامه ای به رییس جمهور» وقت، آیت الله خامنه ای و «یادداشت روزانه» ایشان به همراه شعر«به یاد رفیقان» و همچنین « فکر عمیقِ همراه با اخلاص» در «نقشه راه» و ... آمده است.

فایل PDF  ؛حجم 2مگابایت

فایل word  ؛حجم 1.5مگابایت

-------------------------

دو فایل تصویری به نام راهبرد جهانی نظام اسلامی
راهبرد1
و راهبرد2


[ سه شنبه 89/3/11 ] [ 10:45 عصر ] [ میثم ]
   1   2      >
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 111
کل بازدیدها: 611742